Началото на 80-те Nike е фирма с добър дял на пазара за обувки в Съединените щати, но все още не бе направила този невероятен скок.
От своя страна Джордан e страхотно обещание, току-що присъединил се към Чикаго Булс. Собственикът на Nike, Фил Найт, се стремял да спечели пазара на Reebook, който по това време се оказва сериозен конкурент. И затова Фил наема баскетболист. Разбира се, Джордан не е нищо повече от играч с голям потенциал. Но собственика на Nike решава да рискува.
До тогава, никоя компания за спортно облекло не е персонализирала продукт до нивото, което го прави уникален. Но с Джордан се случва точно това и така се ражда един ненадминат продукт: Air Jordan oбувки Nike, специално проектирани за Джордан в червено и черно. „Цветът на дявола“, каза Майкъл, когато ги видял.
Останалото е просто успех, макар и със своите неуспехи по пътя на славата. НБА не допуска играч да носи цветни маратонки (не забравяйте, че действието се развива през 1984 г.), защото политиката не разрешавала носенето на обувки с други цветове освен бял. Фирмата Nike получава глоби за всяко явяване на Джордан с ” Еър ” и плаща всяка една. С времето публичността все повече влиза в сила.
Джордан започва да лети. В първия си сезон с Биковете той постига средно 28,2 точки на мач и да, беше „Новакът на годината“. Неговата непокорност, неговото качество и специалните му обувки бяха неустоими. През март 1985 г. първият “Ер Джордан” излиза в масова продажба за всички фенове. Играчът става все по-известен и всички искат да бъдат като него. Дотолкова, че година по-късно, в края на 1985 г., Nike продават 100 милиона долара за франчайза “Air Jordan”.
От този момент нататък Джордан и Найк не се разделят. Станаха световна марка и няма как да ги си ги представим поотделно. Моделите им в момента са много търсени по целия свят.